bel ons 24/7
+32 477 481 281

contacteer ons
info@hetwebbureau.be

Vind ons leuk
@hetwebbureau.be

Heb je al eens nagedacht hoe je best jouw publiek online kunt bereiken? Neen? Online strategie gaat verder dan gewoon je website. Bij het opstellen van je online strategie bepalen we welke andere kanalen je op welke manier gebruikt en welke groepen je hiermee kunt bereiken. Heb je als doel meer omzet te genereren of wil je mee naambekendheid in de buurt? Dat kan! Aan de hand van een doordacht plan proberen we jouw doelen te behalen en zorgen dat je naar de toekomst gebeiteld zit.

Doelstellingen

Wat wil ik bereiken online?

Wil je meer omzet genereren, meer aanvragen binnenkrijgen of je naambekendheid vergroten? Je doelstellingen kan je het beste zo duidelijk mogelijk opstellen. Hoe concreter, hoe beter te meten. Om je doelstelling zo specifiek op te stellen heb je natuurlijk wel data nodig over het voorgaande jaar. Zorg dus altijd voor zo specifiek mogelijke, meetbare doelstellingen.

Analyse

Meten is weten

Heb je reeds een website, en heb je ook Google Analytics of een andere meettool? Dat is handig! Aan de hand van meettools kunnen we jouw KPI's (Key Performance Indicators) gaan bepalen. an basisgegevens zoals het aantal bezoekers (op een bepaalde pagina) van de website tot het aantal keer dat er een formulier is ingevuld of een e-mailadres is aangeklikt.

Doelgroepen

Breng je doelgroepen in kaart

Wie zijn je belangrijkste bezoekers? Aan wie zou je jezelf eens willen voorstellen? We gebruiken daarvoor fictieve personen als vertegenwoordiger van een doelgroep (Personas genaamd). Samen bepalen we een 5-tal persona's.

Platformen

Welk platform?

Nu we weten wie onze persona's zijn weten we waar ze zich bevinden en hoe we hen kunnen bereiken. Op basis van die meetstaven kunnen we dan bepalen welke platformen we gaan aanreiken om onze boodschap tot bij hen te brengen.

Structuur & planning

Op de tijdlijn

Al je content (ofwel de boodschap van je onderneming) moet nu op de correct manier gestructureerd worden zodat je persona's kunnen terugvinden waarnaar ze zoeken. Via een planning gaan we die content ook kunnen planning bijvoorbeeld op sociale media.